Photoviews

Ματιές στον Κόσμο

ein Berliner #5 (Μουσείο της Περγάμου.)

Μετα το Νεο μουσειο με την πολυ θλιβερη ιστορια, περναμε την γεφυρα απεναντι για να θαυμασουμε το ενα και μοναδικο μουσειο της Περγαμου.
Ονομαστηκε ετσι, με το ονομα της παλιας ελληνικης πολης στην Μ.Ασια γιατι απο τα πρωτα και πιο σπουδαια ευρηματα που φιλοξενησε εκει ηταν
της Περγαμου και επειτα και την Μαγνησιας και Πριηνης και Μιλητου. ΟΛΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΕΣ πολεις της Μικρας Ασιας.
{με κοκκινο ειναι υπογραμμενες οι πολεις μεγαλου αρχαιολογικου ενδειαφεροντος και με μπλε καποιες «γνωστες» αποικιες του Μ.Αλεξανδρου

Τοσο το μουσειο της Περγαμου οσο και το διπλανο ειναι ολοκληρωτικα χτισμενα πανω σε πασαλους αντιμετωπιζοντας το ιδιο και πιο σοβαρο προβλημα
της σαθρωτητας του εδαφους.
Το πρωτο μουσειο χτιστηκε το 1899, αλλα μη εξυπηρετωντας τον σκοπο των ηδη πολλων ευρηματων αλλα και και με σοβαρα προβληματα στατικοτητας γκρεμιστηκε για να αντικατασταθει απο το σημερινο.
Το πρωτο μουσειο

Το μουσειο σημερα

Το μουσειο ειναι χτισμενο σχεδον μεσα στο καναλι

Εννοειται οτι θα επαναλαβω και θα το λεω συνεχεια οτι ΟΟΟΟΟΟΛΑ τα μνημεια που βρισκονται εκει μεσα ειναι στην κυριολεξια κλεμμενα!!!
Το ενδειαφερον για τους αρχαιολογικους θησαυρους των ελληνικων πολεων, αρχισε αμεσως μετα την κατακτηση τους απο τους Οθωμανους.Και αυτο
γιατι οι Ελληνες ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΧΑΡΙΖΑΝ στους Γερμανους…. Διαφορες αποστολες εχουμε το 1668, το 1784, το 1791, ενω το 1864/65 ο γερμανος μηχανικος Carl Humann αρχιζει τις πρωτες  κατα λαθος ..ανασκαφες…παραλληλα με το χτισιμο ενος δρομου Pergamon–Dikili που ηταν και η βασικη του δουλεια…Εφτιαξε τοπογραφικους χαρτες και οταν γυρισε πισω αρχισαν οι εντατικες τοπογραφικες μελετες.
{Ο,τι απεμεινε στην αρχαια Περγαμο το 1981.}

Το 1871 στελνει μια μικρη αποστολη με τον αρχαιολογο Ernst Curtius ο οποιος ανακαλυπτει δυο τμηματα μιας ζωφορου*
*[ ζωφορος=σπουδαιο αρχιτεκτονικο στοιχειο που προσδιδει μια κομψοτητα συνηθως στο επιστεγασμα των κτιριων- γυρω γυρω απο την σκεπη,ή
και σε χαμηλοτερα σημεια γυρω γυρω απο τον ναο, με γλυπτες και ζωγραφιστες παραστασεις.]
Αυτα μεταφερθηκαν στο Βερολινο δηθεν ταχαμ  προς περεταιρω ερευνα και επιστροφη, αλλα οταν πιστοποιηθηκε οτι μαλλον ανηκαν στον μεγαλο ναο του Δια της Περγαμου, τοτε εδωσαν εντολη στον Carl Humann , τον μηχανικο,{που ηξερε καλα τα κατατοποια} να προχωρησει στις ανασκαφες.
Ολα και περισσοτερα τμηματα της ζωφορου, εβγαιναν στην επιφανεια τμηματα τα οποια η Οθωμανικη κυβερνηση απλα εδωσε την αδεια να βγουν απο την χωρα της  για να μελετηθουν, συναρμολογηθουν και να επιστροφουν σ αυτην και οχι να αποτελεσουν τους πρωτους θησαυρους του πρωτου μουσειου «Της Περγαμου» το 1907.
Ηρθαν ομως σε μια συμφωνια να κρατησουν ο,τι βρηκαν με αντισταθμισμα να συνεχιστουν οι ανασκαφες και απο εκει και περα ο,τι εβρισκαν να
πηγαιναν σε δικα τους μουσεια που θα χρηματοδοτουσαν οι γερμανοι.
Μια τυπικα νομιμη κινηση θα μπορουσε να πει κανεις,οπως και ισχυριζονται οι ιδιοι οι γερμανοι , αλλλα, πως ειναι δυνατον να ζητας απο εναν ΚΑΤΑΚΤΗΤΗ την αδεια να διαχειριστεις τον πολιτισμο μιας αλλης χωρας??
Αυτο ουτε λιγο ουτε πολυ ονομαζεται ευγενικοτατα ΛΕΗΛΑΣΙΑ!!!!!
Τελος παντων, παμε παρακατω..
Απο το 1900 μεχρι το 1911 υπο τον  Wilhelm Dörpfeld, ανακαληφθηκαν ανεκτιμητοι θησαυροι οπως η κατω Αγορα, η Στοα Αταλλου, το Γυμνασιο,
και ο ναος της Δημητρας και της Ηρας .Κατα τη διαρκεια των παγκ.πολεμων σταματησαν οι ανασκαφες για να συνεχισουν μετα με εντονοτερο ρυθμο,
αλλα οι Τουρκοι πλεον κατανοωντας την αρχαιολογικη τους αξια ΔΕΝ χαρισαν στην γερμανια τιποτα πια { εκτος απ αυτα που κλεβανε στους διπλωματικους σακκους} και ανοιχτηκαν δυο μουσεια το ενα στην Κων/πολη και το αλλο στην Μπεργαμα {η Περγαμος στα τουρκικα} που φιλοξενουν τους θησαυρους μας.
Αλλα και αυτα που ηδη προλαβανε και  …αρπαξανε οι γερμανοι, ηταν ικανα να γεμισουν ενα ωραιοτατο μουσειο. Το μονο καλο πραγμα που κανανε
{για να λεμε και του στραβου το δικιο} ειναι οτι καθισανε και κομματι κομματι -δυο πολυ καλοι αρχαιολογοι , ανακατασκευασανε τον βωμο
του ναου του Διος της Περγαμου και τον στησανε ολακερο στο νεο πλεον και μεγαλο Μουσειο στο Βερολινο. Η Περγαμος οπως και θα δειτε στην
αναπαρασταση, ειχε περισσοτερους απο εναν Ναο, απο τους περισσοτερους δυστυχως προλαβαν και λεηλατησαν και πο κατι…
Παραλληλα το 1899 ενας αλλος γερμανος αρχαιολογος ο Theodor Wiegand, εργαζεται στην Μιλητο οπου και βασισμενος στην μελετη ενος γαλλου
εξερευνητη-αρχαιοολογου ανακαλυπτει την αρχαια αγορα της Μιλητου.

Αυτα τα σπουδαι ευτηματα , μεχρι το 1913 καταφερε κομματι κομματι να τα στειλει ολα στην γερμανια {χωρις να τα παρει σχεδον κανενας χαμπαρι, και να συναρμολογηθουν σε εναν εντυπωσιακοτατο κτισμα και να αποτελεσουν την δευτερη ελληνικη πτερυγα καθως  μετα και τα ευρηματα της Μαγνησιας και της Πριημης.
{Ευτυχως ο Ναος της Αθηνας στην παλια Πριημη νυν τουρκιστι Güllübahçe δεν λεηλατηθηκε πολυ}

Η συλλογη στο μουσειο ολοκληρωθηκε και  με τις ακομα πιο βαρβαρες λεηλασιες της αρχαιας βαβυλωνας οπου το 1897 οι αρχαιολογοι
Robert Koldewey και Eduard Sachau ακολουθωντας τα βηματα του Μ.Αλεξανδρου ανακαλυψαν και εκλεψε ουτε λιγο ουτε πολυ οοοοοολη την εισοδο στην πολη της Βαβυλωνας που ονομαζοταν πυλη Ισταρ απο την αραβικη παραλλαγη του ονοματος αλεξαντερ=ισκαντερ=ισκαρ=ισταρ.Με την ιδια πονηρια καταφεραν απο την οθωμανικη διαχειρηση αρχαιοτητων να αποσπασουν την αδεια για ταχα μελετη και συναρμολογηση στο Βερολινο και επιστροφη σε τουρκικο μουσειο. 399 Kιβωτια με καθε ενα απο 250 κεραμικα τουβλα φυγαν για την γερμανια.
Αλλα εδω, ητα τυχεροι γιατι μετα ιδρυθηκε το κρατος του Ιρακ και οταν τα διεκδικησε, καταφεραν και πεισανε τους Ιρακινους οτι ο μονος τροπος να σωθει το μνημειο ηταν να μεταφερθουν και προστεθουν και τα υπολοιπα κομματια στα ηδη συναρμολογημενα παρα να ΞΕσυναρμολογηθουν τα γερμανικα και πανε πισω.
Ετσι αλλα 400 κιβωτια αναχωρησαν για βερολινο…εεε…θα …Δωροδοκησαν και καποιους «διεφθαρμενους» οπως τους αποκαλουνε οι «καλοι» γερμανοι
σημερα και ΝΑΣΟΥ το μουσειο της Περγαμου να θεωρειται σημερα απο τα πιο σπουδαια και τα πιο επισκεψιμα  μουσεια στον κοσμο!!!!!!! Και οχι αδικα…
Οι θησαυροι μιλανε απο μονοι τους

Ας μπουμε ομως μεσα.[ Η εισοδος ειναι 13 ευρω {ισως ανεβει φετος} και το ωραριο 10.οο με 18.οο συνεχως.]
Το πρωτο πραγμα που θα αντικρισουμε ειναι του αρχαιους προγονους μας να τελουν τις θυσιες τους πανω στον βωμο του Ναου του Διος στην Περγαμο. Η αναπαρασταση του Ναου ειναι πραγματικα αριστουργηματικη

Ο Ναος κατασκευαστηκε το δευτερο μισο του 2 αιων.π.Χ. στο υψωμα
της περγαμου με διαταγη του βασιλια Ευμενη του 2ου της γενιας των Σελευκιδων.Ειχε διαστασεις 35,64 φαρδος με 33,40 βαθος. Μονο το κλιμακοστασιο ηταν  20 μετρα φαρδυ.
Την βαση διακοσμουσε μια  μεγαλη αναγλυφη ζωφορος που αναπαραστουσε την Γιγαντομαχια*.
{εδω βλεπουμε τη ζωφορο που ηταν στα πλαινα και πισω μερη του Ναου που εδω δεν εχουν μπει στην θεση τους, επειδη ο Ναος ειναι πολυ μεγαλος και ολοσχερης αναπαρασταση δεν γινοτανε.} Στο κεντρο βλεπουμε την θεα Αθηνα και την Νικη  να κρατα απο τα μαλλια τον γιγαντα Αλκυονεα.

*{Η Γιγαντομαχiα εiναι αρχαiος Ελληνικoς μyθος που περιγρaφει την πaλη του Δiα και των ολυμπiων Θεων με τους Γιγαντες. Την περιγραφει ο Απολλοδωρος  στο εργο του «περι θεων» και  ο Ομηρος στην «Οδυσσεια»,
Εδω η Εκατη σκοτωνει τον Κλυτειο και η Αρτεμις τον Γρατιωνα

Εδω,Οι τρεις Μοιρες οπλισμενες με χαλκινα ροπαλα σκοτωνουν τους δυο γιγαντες, τον Αγριο και τον Θωα

Και σε μια ακομη ομορφη λεπτομερεια βλεπουμε τον Δια να παλευει με τον γιγαντα Πορυφιωνα

Ανεναινοντας τα σκαλια, μια δευτερη ζωφορος ψηλα στον βωμο {πανω απο το κλιμακοστασιο}, σε ενα κυκλο διαδοχικων γλυπτων εικονων διηγειται το μυθο του Τήλεφου.
Ο Τηλεφος στην ελληνικη μυθολογια ηταν ηρωας της Τεγεας, γιος του Ηρακλη και της Αύγης απο τον παρανομο ερωτα τους.Θεωρειται μυθικος ιδρυτης της πολεως της ΠεργαμουΑυτη ειναι μια απο τις καλυτερες αναπαραστασεις της Περγαμου

Το πιο σημαντικο απ ολα ειναι να ξερουμε οτι αυτα που εμεις σημερα βλεπουμε ασπρα-μαρμαρινα, ηταν οοοολα μα ολα πολυ ομορφα χρωματισμενα
και ζωντανα με πορφυρο, μπλε κιτρινο πρασινο και αρκετα αλλα ακομη χρωματα. Μια νεα μεθοδος ερευνας προσπαθει να ανακαλυψει απειροελαχιστα
ιχνη μπογιας για να τα χρωματισουν στην αρχικη τους κατασταση…Μπορειτε να φανταστειτε τοτε την ομορφια του??
Προχωραμε τωρα , βλεποντας τον ναο πρωτα στα αριστερα μας.

Μπαινοντας στην αιθουσα αριστερα σας , αντικρυζουμε και καποια αλλα «κλοπιμαια» τοσο απο την περγαμο οσο και απο την Μαγνησια .
Εδω εχουμε το αγαλμα της Δημητρας απο τον Ναο της

Ενω εδω βλεπουμε τμημα του προναου του Διος

Και αυτο ειναι τμημα ναου απο την Μαγνησια με το πανεμορφο ψηφιδωτο πατωμα

Δεν προχωραμε πιο μεσα στην πτερυγα αυτη, γιατι απο εκει και περα αρχιζουν οι ρωμαικες ….κοινοτυπιες…Γιαυτο γυριζουμε πισω να δουμε με την σειρα τους την ΑΠΙΘΑΝΗ αγορα της Μιλητου , την Βαβυλωνα και την οθωμανικη τεχνη και αν εχετε ακομα ορεξη και χρονο αφου ετσι και αλλιως παλι
απο την ιδια εισοδο θα βγειτε , ξαναμπαινετε να δειτε και τα ρωμαικα αγαλματα.

Η αγορα της Μιλητου. Η πρωτη διοροφη αγορα στον κοσμο !!!!!!Καταλαβαινετε τωρα το μεγεθος και το μεγαλειο των αρχαιων αυτων θησαυρων μας μεσα στο μουσειο της Περγαμου??

Η αγορα αυτη ηταν στο κεντρο της Μιλητου. Πισω απο το γυμνασιο. Οταν κατεληφθηκε η πολις απο τους Ρωμαιους στολιστηκε και φτιασιδωθηκε
με αρχαια ρωμαικα αγαλματα { περιμεναν αφιξη του αυτοκρατορα Αδριανου} και οταν ανακαληφθηκε απο τους γερμαναραδες, πιστεψαν οτι ηταν
ολοσχερως ρωμαικο εργο, του 2ου μΧ αιωνα. Η πραγματικη εκδοχη ειναι οτι στην προυπαρχουσα αγορα γινανε καποιες προσθηκες που ηταν ρωμαικες
αλλα η αγορα ηταν ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΗ…

Πριν προχωρησουμε στην πυλη Ισταρ της Βαβυλωνας ας κανουμε μια ανασκοπηση..της ομορφοτερης ελληνικης πολης , της Περγαμου

Η Βαβυλωνα ηταν μια επισης απιστευτη πολη με μια εξαιρετικη «εισοδο» και φυσικα φιλοξενουσε ενα απο τα 7 θαυματα του κοσμου, τους κρεμαστους
κηπους.
Και μονο την εισοδο που βλεπουμε μπορουμε να φανταστουμε τον πλουτο και την ομορφια της πολης αυτης. Να σας επιστησω την προσοχη οτι
το μπλε χρωμα που βλεπουμε των κεραμικων πλακιδιων φαγιανς ειναι απο Λαπις λαζουλις, {ενας ημιπολυτιμος λιθος}

H πυλη Ισταρ, ηταν η ογδοη πυλη στα εσωτερικα τειχη της Βαβυλωνας χτισμενα το 575 πχ. απο τον βασιλια Ναβουγοδονοσορα {στα αραβικα Νεμπουχαντ-νεζάρ} τον 2ο, στα βορεια της πολης.

Ηταν μια διπλη πυλη και στο μουσειο εδω εχει ανακατασκευαστει μονο η μικρη 14 μετρα επι 30 , γιατι η μεγαλυτερη δεν χωρουσε…Υπαρχει ομως φυλαγμενη μεσα στις αποθηκες του μουσειου!!!!!!!!!!!

Μια διοδος μια πομπικη οδος οδηγουσε σ αυτην , την οποια κανονικα μονο ο τοπικος αρχοντας μπορουσε να περπατησει αφου ο εχθρος επρεπε να καταλυσει πρωτα τα εξωτερικα τειχη και στην ουσια να καταλαβει την πολη για να περπατησει αυτην την οδο. Ειναι φτιαγμενη ολη απο λαπις λαζουλις ενας σπανιος ημιπολυτιμος λιθος που εξορρυσεται στην μεση ανατολη απο αφγανισταν μερια
μεχρι την κασπια θαλασσα. Αυτο και μονο δειχνει ποσο πλουσιο κρατος ηταν η βαβυλωνια την στιγμη που εισεβαλλε ο Μ.Αλεξανδρος και διεβηκε
θριαμβευτικα την εισοδο αυτη.
Η πυλη οπως βλεπεται εχει μια πολυ ομορφη διακοσμηση απο δρακους και αγρια ιερα βοδια αφιερωμενα στον θεο Μαντρουκ.

Ισταρ ονομαζοταν και η θεα της γονιμοτητας και του ερωτα στην βαβυλωνια. Ετσι δεν μπορουμε να γνωριζουμε επακριβως αν το ονομα της πυλης δοθηκε απο τον Μ.Αλεξανδρο ή απο την θεα Ισταρ που ειναι επισης πολυ πιθανον. Δυστυχως δεν υπαρχουν προτερα αρχεια με την αναφορα του ονοματος αυτου.
Η οροφη και ποι πορτες ηταν απο κερδο ενω η οδος {διαδρομη μεχρι την πυλη} ηταν επισης καλυμενη απο λαπις λαζουλις και η διακοσμηση της
απο λιονταρια.

Υπολογιζεται οτι περιπου 120 λιονταρια πρεπει να ειχε δεξια και αριστερα σαν διακοσμηση . Μεχρι τον 6 μ.Χ. αιωνα θεωρειτο ενα απο τα επτα θαυματα του κοσμου μεχρι που αντικατασταθηκε απο τον φαρο της Αλεξανδρειας.
Δυστυχως οπως ειπαμε και πιο μπροστα λεηλατηθηκε οικτρα, και μεχρι να δημιουργηθει το κρατος του Ιρακ {1932 ανεξαρτησια απο Βρετανους}, οι γερμανοι προκειμενου να κλεβουν τα υλικα εδιναν και απο κανενα κιβωτιο, τοσο στους τουρκους {μουσειο Κων/πολης} αμερικανους {μουσειο Βοστωνης και Ροντ Αϊλαντ} και στους Γαλλους {Λουβρο}.
Πισω στο σημερινο Ιρακ {Βαβυλωνια} εμεινα χαλασματα απο τον λαμπρο δρομο,

ενω την πυλη την ανακατασκευασε ο Σανταμ Χουσεϊν {ρεπλικα} για να ενισχυσει το τουριστικο ενδειαφερον, η οποια σημερα πασχει απο σοβαρες βλαβες { ολη η περιοχη και ολα τα ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΤΡΙΓΥΡΩ ΑΡΧΑΙΑ } απο τους ανωμαλους Αμερικανους που μετετρεψαν την αρχαιολογικη περιοχη σε
στρατιωτικη βαση και τα εχουν…@@@ ολα.
Εδω βλεπουμε την ρεπλικα του Ιρακ.

Βιντεο με διαμαρτυριες για την καταστροφη και απερισκεπτη μεταχειρηση των αρχ. θησαυρων της Βαλβυλωνιας απο τα αμερικανα..

Αφηνοντας πισω μας την επικη οδο και το μεγαλειο της βαβυλωνας φτανουμε σε ασσυριακες τυμβους και γραφες και αλλα γλυπτα της Μεσσοποταμιας.
Ανεβαινουμε στον επανω οροφο , οπου θα δουμε καποια αριστουργηματα οθωμανικης τεχνικης…ολοκληρα δωματια σαν περιτεχνα κεντηματα,
οπως αυτη η προσοψη του παλατιου Mschatta, του οποιου τα ερειπια βρισκονται περιπου 30 χλμ. νοτια της πρωτευουσας της Ιορδανιας το Αμμαν.
Υπολογιζεται πως ηταν ενα μισοτελειωμενο χειμερινο παλατι του χαλιφη Al-Walid του 2ου περιπου το 735 μΧ. Μετα τον θανατο του χαλιφη ενας
σεισμος ηρθε και αποτελειωσε ο,τι δεν ειχε προλαβει να αξιοποιηθει απο τους ντοπιους Βεδουινους.
Προσεξτε δουλεια πανω στην πετρα …πραγματικο αριστουργημα!!!!!!!!

Πιο περα το δωματιο Aleppo. Ανηκει σε ενα ιδιωτικο σπιτι στην πολη Αλεπο σημερινη al-Gudaida, της Συριας. Αγοραστηκε απο εναν πολυ πλουσιο
γερμανο εμπορο τον Friedrich Sarre το 1912, και αυτος με την σειρα του το πουλησε στο μουσειο του Βερολινου.
Οχι βεβαια υο σπιτι αλλα την ξυλογλυπτη διακοσμηση που ειχε το σαλονι του που τυχαια ειδε καποιος φιλος του αρχαιολογος.

Οταν τελειωσετε και με την οθωμανικη τεχνη ΑΝ θελετε και εχετε ακομα διαθεση , οπως προειπαμε κατεβαινετε , διασχιζετε ξανα ολες τις αιθουσες
αντιστροφα και μολις φτασετε παλι στο ναο της Περγαμου συνεχιζετε στα ρωμαικα εκθεματα.
Εγω, τα εχω δει , δις, αλλα για να ειμαι ειλικρινης, εκτος της αντιπαθειας που τα τρεφω, μετα απο τα αλλα ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ που βλεπω,
αυτα μου φανταζουν τοοοοοσο ασημαντα που πραγματικα …δεν σου κινουν το ενδειαφερον..It’s up to you …που λενε και στο Ελλαντα… bigrin
Φετος {2012} το Μουσειο της Περγαμου φιλοξενει στην εισοδο του ενα τρισδιαστατο πανοραμα Του αρχιτεκτονα Ασιζι, της πολης της περγαμου. Ενα
οπτικο σοου που δεν το εχω δει, αλλα οι κριτικες ηταν διφορουμενες, Αλλοι το λατρεψαν , αλλοι ειπαν …τιποτα το ιδιαιτερο. Εχει ξεχωριστη εισοδο, και αν αποφασισετε να πατε φροντιστε να προαγορασετε το εισητηριο μαζι με του μουσειο για να εχετε εκπτωση.Ισως για μας τους Ελληνες, να
αξιζει να το δουμε γιατι καταλαβαινουμε καλυτερα περι τινος προκειται.
Και μετα το ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΟ …μουσειο της Περγαμου, τι να δεις πια που θα σε ικανοποιησει???
Απο διπλα βρισκεται το μουσειο BODE

Ενα πολυ ομορφο μουσειο χτισμενο το 1904 απο τον αρχιτεκτονα Wilhelm von Bode { απο τον οποιο και πηρε το ονομα του} που ομως το θεμα
του λιγοτερο θα μπορουσαμε να πουμε οτι μπορει να συγκριθει με αυτα που ηδη εχουμε δει στο μουσειο ,της Περγαμου.
Μεσαιωνικη και βυζαντινη λαογραφια και γλυπτικη, μπουστα και εικονες επισκοπων …και οταν λεμε βυζαντινη δεν εννοουμε ελληνικη αλλα της
ευρυτερης ζωνης του Βυζαντιου..καθως και νομισματικες συλλογες.
Αρχικα το μουσειο αυτο ονομαζοταν μουσειο Καϊζερ Friedrich {προς τιμη του καιζερ που πεθανε με μολις 99 μερες στην εξουσια και νεοτατος}
Αργοτερα επι δημοκρατιας, αλλαξε το ονομα του τιμωντας τον κατασκευαστη του.
Το φουαγιε ειναι πολυ ομορφο σε νεο μπαροκ στυλ με το αγαλμα του Φιρστ Friedrich Wilhelm von Brandenburg.

Στεκομαστε μπροστα απο το μουσειο που αξιζει τουλαχιστον να το φωτο γραφισουμε καθως εχουμε και καλο πλανο τοσο τον πυργο της τηλεορασης οσο και το πολυ ομορφο κτιριο της ΝΕΑΣ εβραικης συναγωγης…ακριβως στην ιδια θεση της καμμενης παλιας .

Αν θελετε να πατε να το δειτε απο κοντα πρεπει να περασετε απεναντι του ποταμου απο την ονομυμη {μον-μπιζου} γεφυρα αυτη του μουσειου Μποντε. Αυτη η γεφυρα παλια οδηγουσε στο υπεροχο παλατι Monbojou,εξ ου και το ονομα, που καηκε και το κατεδαφησαν.

Τωρα στην θεση του παλατιου ειναι ο κηπος Μον-μπιζου και η περιοχη Ορανιεν-μπουργκ, που ειναι πολυ κακοφημη…ιδιαιτερα την νυχτα, αφου επι πολλα χρονια ηταν εβραιογειτονια που ερημωσε και αργοτερα κατοικηθηκε απο περιθωριακους κλπ.
Εκει ομως πανω στην παλια κατεστραμενη ξαναχτιστηκε μια νεα πολυ εντυπωσιακη εκκλησια- συναγωγη. Ενα εντυπωσιακο κτηριο, που και αν δεν πατε ως εκει..και το δειτε σε φωτο …πχ. εδω…δεν χανετε τιποτα σπουδαιο..
Αυτο που ομως θα πρεπει να βαλετε στο προγραμμα σας τουλαχιστον για το βραδυ, ειναι η περιοχη Ηαckescher Markt. Δεξια της συναγωγης εκει
οπου η Oranienburger strasse συναντα την Spandauerbruecke. Ειναι η τοποθεσια με τον αντιστοιχο σιδ. σταθμο, σταση μετρο, πολυ παλια κατασκευη , εξ ολοκληρου πανω σε γεφυρα της οποιας οι καμαρες απο κατω αξιοποιηθηκαν και εγινα πολυ ομορφα μαγαζια ως επι το πλειστον
φαγαδικα και μπαρακια.{ Παραβλεπουμε το γεγονος οτι λιγο πιο κατω συχναζουν ….αγοραιες και αγοραιοι…Η περιοχη ειναι ειδυλλιακη αλλα και
καθολου επικινδυνη, καθοτι αστυνομοκρατειται στο επακρον.}

Στην περιοχη συχναζει πολυ νεολαια, σχεδον καθολου τουριστες , και πολλες φορες παρακολουθεις και σοου απο καλιτεχνες του δρομου.
Αλλα και το βραδυ ειναι το ιδιο ομορφο , ισως και λιγο πιο εντυπωσιακο, λογω φωτισμου..Τα μπαρακια διαθετουν απο ακρως μοντερνα μεχρι παραδοσιακη γερμανικη μουσικη…

Advertisements

Single Post Navigation

4 thoughts on “ein Berliner #5 (Μουσείο της Περγάμου.)

  1. Τέλεια περιγραφή

  2. Σε 15 ημέρες πηγαίνω Βερολίνο, κυρίως για το νησί των μουσείων, εννοείται της Περγάμου πρωτίστως. Καλύτερη περιγραφή δεν θα είχα. Αν έχετε και για άλλες πόλεις θα το ήθελα. Ευχαριστώ θερμά.

  3. Κοιταξτε κατω από την ετικετα Ταξίδια

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: